هر چی بخای

بهترین و جالبترین مطالبی که تا حالا نشنیدید

هر چی بخای

بهترین و جالبترین مطالبی که تا حالا نشنیدید

رباتی که حشرات و موش ها را می بلعد!

جمعه, ۱۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳ ب.ظ

جاروبرقی های رباتیک، آدمک های آوازخوان و سگ های مکانیکی، نوآوری هایی مربوط گذشته هستند. اما جیمی لوئیزیو و جیمز اوگر، مخترعین انگلیسی، یک جهش کوانتومی را با ربات سرگرم کننده ی گوشت خوار خانگی (CDER) خود ایجاد کرده اند. این ماشین خودکار کمین کرده و موش و حشرات مزاحم را می بلعد و پس از خوردن آن ها، بدنشان را برای تولید انرژی مورد نیاز خود هضم می کند.

این ربات ها با ۵ طرح مفهومی مختلف مطرح شده اند که شامل ربات تله موش با استفاده از میز قهوه (با کلیک بر روی لینک، تصویر مربوطه را مشاهده نمایید) می شود. این ربات به صورتی طراحی شده که موش یا هر گونه حشره ی موذی را درون سطح خود به دام بیاندازد. این سطح دارای یک درب تله می باشد که با یک سنسور حرکتی راه اندازی می گردد. این جانور بدبخت که درون دستگاه محبوس شده است، به منظور تامین سلول سوختی میکروبی، به طور شیمیایی تجزیه و خورده می شود. سپس به وسیله ی چراغ شاخص قرار گرفته در یک گوشه ی این دستگاه، صاحب خانه از میزان انرژی تولید شده به وسیله ی انهدام خودکار جانور خورده شده، مطلع می گردد.

دیگر پیکربندی ها نیز عبارتند از: Lampshade Robot که مگس و حشرات موذی را به دام می اندازد؛ Cobweb Robot (ربات تار عنکبوت) که عنکبوت ها را درون بافت تارهای مصنوعی فریب داده و گیر می اندازد، سپس آن ها را بیرون کشیده و برای سلول سوختی خود تغذیه می کند؛ و مدل Flypaper Robotic Clock (ساعت رباتیک با کاغذ سمی مگس کُش).

این ربات ها هنوز هم به صورت طرح مفهومی هستند و به مرحله ی تولید نرسیده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۹
مجتبی .......

عجایب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی